El provincialisme ens salvarà?

25 agost de 2009 a , ,

El PSPV-PSOE (no confondre amb el PSV Eindhoven) ja ha decidit quina ha de ser la seua nova estratègia per tal de fer oposició al PPCV després que Camps es gastara una fotracà de diners en el València CF i l’Street Circuit (no confondre amb l’Street Fighter):  reclamar el mateix per a Alacant i Castelló.

I quan diuen Alacant i Castelló no estan parlant de la capital de l’Alacantí i la de la Plana Alta sinó a les dos províncies amb el mateix nom que junt a la de València  fan possible  allò de “tres provincias y una región”. Una conseqüència més de  divisió provincial a les files socialistes que ha desterrat una divisió comarcal amb tufet valencianista.

No sabem si amb açò el que els socialistes valencians de les comarques del nord i del sud (aka castellonencs i alacantins) ens volen dir és que volen vore cotxes a tota llet prenent  la rotonda de Maria Agustina ara que ja no roda a la britànica. O si també estan reclamant  la burrera aplicada al València CF a equips com l’Hercules o l’Elx.

Però el que pareix evident és que posant l’accent en provocar el greuge entre valencians i aguditzant el seu provincialisme (que ja és una constant) els socialistes valencians-alacantins-castellonencs demostren quin és el seu projecte de país: cap.

Al remat, els darrers anys el PP ha estat capaç de bastir i vendre un projecte de “Comunitat”, un projecte provincià, caspós, potser excessivament desarrelat i, per descomptat,  d’acord als seus interessos privatius… però  un projecte en comú i col·lectiu. Per fer-ho han hagut de  desterrar - llevat de temptacions pròpies de la lluita campsisme-zaplanisme- deliris segregacionistes. Lluny queden aquells anys en que amenaçaven de traure la porvíncia d’Alacant de la “Comunitat” de repetir-se una victòria de Lerma.

No sabem com acabarà el deliri provincialista del PSOE. Tan poc hàbils com acostumen a ser a l’hora de fer servir el populisme, amb sort revifen l’Alicanton per allà baix i el PSAN de la Catalunya Sud per les comarques del nord.

Comparteix-ho
      

Un poc fruixet, no?Pss pss...He arribat fins al finalMira veus!Delipendo! (sense valoració encara)
3 Comentaris a “El provincialisme ens salvarà?”
  • La rotonda de Castelló és Maria Agustina, no Cristina.

    Josep, 26 agost 2009 02:25

  • El PSVP, el mateix que li paga les mogudes a Eliseu Climent, ha demostrat des de la transició ençà ser molt “progressista” perquè primer progressaren cap al regionalisme “bien entendido”, després progressaren cap a l’espanyolisme i ara, en la mateixa línia, progressen cap al centre-dreta i l’anticomarcalisme. Però tot, en nom d’adaptar-se a l’electorat “balensià”, sí, vaja els votants del PP. Aleshores jo, com cada vegada més valencianes i valencians, només que compte les hores perquè algú li prenga la cadira que ha eixat buida en el progressisme valencianista. Tot apunta a que el Bloc està construïnt eixe espai nacional i progressista que tanta falta li fa a este país, però clar, amb amics com Iniciativa que res tenen que aportar al projecte la por em ve al cos. Jo crec en un Bloc nacional i progressista, però em tem que la direcció no siga capaç de creure tabé i aposten per en compte de construir la seua marca política, la els veïns. I això, en la meua humil opinió, vol dir que deconstruïx, al més pur estil de la literatura russa estructuralista, el projecte nacional més fort del País Valencià. Espere que el Bloc finalment arribe net i clar al 2011 i amb això poder votar-lo per a que entre al Parlament, si es donen altres propostes cada vegada estic més fart de posar-me pinses al nas el dia de les eleccions. El PP és el vot nacionalista espanyol, el PSPV és el vot provincià i el Bloc què voldrà ser?

    Pep, 27 agost 2009 02:04

  • Bé,igual els agrada que la ciutat d’Alacant, el lema que va ajudar a escampar el PP, quan governava LERMA…allò de PUTA VALENCIA!!!, els apanya i volen fer el mateix… engrossir unes actituds feixistoides d’enfrontaments provincials, que poden tindre un efecte rebot…si algun dia són capaços de tornar al poder de la Generalitat Valenciana.

    Joan, 28 agost 2009 12:34

Deixa un comentari

Articles anteriors
Grup de PIca'm al Facebook